esmaspäev, 5. detsember 2016

Mallorca

Olen päris mitu, mitu reisi tagasi mõelnud reisiblogi kirjutamise peale aga nüüd siis lõpuks alustan.

Reisi plaani nagu polnud aga kuna tegemist oli black friday pakkumisega norwegian 65.-, mõtlesin siiski korraks sooja saada. Lähen ma sinna täiesti üksi ja ühtlasi on see ka eksperiment, kuidas on üksi seiklemas käia ja loodetavasti leian endas üksiku seikleja hinge :)

Enne reisi oli siis õhtul 10 minutiga seljakotti asjad, mis kätte sattusid ja sinna mahtusid ja oligi pakitud ja valmis seikluseks :)
Reisikindlustuse pärast ei muretsenud, kuna mul on kindlustus, mis katab kõik võimalikud kahjud reisil, mis ei kesta kauem kui 3 kuud. Kui käia reisil rohkem kui korra aastas on mõistlik sellist kindlustust omada.

Blogisid kirjutanud varem pole, niiet loodan, et lugeja annab andeks minu kirja ja disani vead.

05.12 esimene päev

Lennuki väljumisaeg on 6.25. Läksin igaksjuhuks kella 5ks kohale, sest ei tea kuidas turvakontrollist läbi saab. 5.05 olin lennujaama ees ja 5.16 olin juba väravas lendu ootamas. Vaatasin süüa kohvikus aga kohv maksab 4 eur ja täidetud saiakese hind oli 7,90. Avastasin, et kõht polegi veel nii tühi. Lend kestab 4 tundi. Kuna tegu oli norwegianiga, siis lennuki peal ka iga liigutus maksab, võtsin siis sealt ikka kohvi ja saiakese 8.50.

Kohale jõudes juba märkasin, et maa on märg ja vihma tõenäosus oli täna 80% ehk siis olin sellega arvestanud.

Järgmisena oli minek autorendi kohta (centauro rental) , mis asub küll lennujaamas eemal aga transfeer viis sinna ilusti kohale. Mul oli võetud tavaline pakett (täispaketiga oleks läinud 21 eur päevas lisa) ja lisaks kohalik kindlustus (AXA Assistance), mis korvab hiljem kõik kahjud. Kokku auto 32e ja kindlustus 32e(4 päeva). Üllatus tuli kohapeal kui kütte eest võeti 105e, millest 25 oli tankimistasu. Tagasi peab siis tühja paagiga andma, see oli üks nende kaval moodus raha juurde saada. Kui algul väitsin, et lepingus polnud sellist asja siis leidsin ikka lõpuks selle koha, et tõepoolest olen ma selle tingimusega nõustunud. Anti siis paber koos märgitud vigastustega ja paluti üle kontrollida, leidsin 4 lisa viga, mis märgiti uuele lehele juurde aga "unustati" jälle eelnevad 2 viga märkida. Kolm korda rendilepingut ümber teinud ja nende töötaja juba välja vihastanud, sain lõpuks kõik asjad paberile ja võtsin auto vastu.

Tegu on ford focus 1,6 atm, mille läbisõidu pärast oleks võinud ka uut autot nõuda (42000) aga mul oli juba kiire ka ja see naisterahvas oli niigi liiga närvis juba.

Võtsin suuna siis valldemossa peale.

Edasi deia ja tee peale jäi ka mallorca vanim ehitis, millest oli tehtud muuseum ja üle aia ronides pääses metsa rajale kust avanes hea vaade.

Deias käisin söömas, huvitav oli, et toidu kõrvale võisid võtta pudeli veini või pudeli vett aga mul polnud aimugi millise promilliga siin sõita võib. Maitsesin ikkagi natukene veini.

Huvitav joogikoht, kõik võivad juua ühest anumast, mis oli ketiga kinnitatud, et keegi kogematta kaasa ei võtaks.

Edasi  suund port de soller

Seal liikus ringi ka vana kitsarööpaline tramm.

Sain tunda ka esimesi mägiteid...mis on kahe suunalised muide...
 Nägin ka päikese loojumise ära

Kuna reisi planeerides said hotellid enamvähem suvaliselt võetud siis tuli hakata tagasi pealinna poole sõitma.
Kohal üllatusin väga meeldivalt. Koht oli selline ilus natukene vanat stiili maja kohe mere ääres ja peatänaval. Tuppa jõudes üllatusin veel, aknast nägi otse merele ja vannitoas oli ka reaalselt vann olemas. Kokku maksis 39.28 ja selle sees ootab mind hommikul ka hommikusöök.

La Mimosa guesthouse

Õhtul läksin välja peatänavale jalutama. Otsisin kohta kus süüa ja natukene juua. Leidsin ühe istanbul nimelise kebabi koha kus olid hinnad väga head. Võtsin ühe kanakebabi ja kohaliku õlle. Liha oli tõsiselt suur hunnik ja samuti kõike muud. Pidin ka teise õlle võtma, et selle lõpetatud saaks. Kebab 5.- ja õlle 1,75 vms. Igatahes jätsin 10 hea toidu ja joogi eest.

Hotellis häiris natukene, kui kõrvaltuppa tulid väikese lapsega paar ja hakkasid seal laulma lapsele mingi 10 ajal õhtul. Õnneks olin piisavalt väsinud ja jäin kähku magama.

06.12 teine päev

Hommikul ärkasin juba 8 ajal, pakkisin asjad ja läksin alla hommikust sööma. All oli pisike buffee, kust sai saia, juustu ja head kohalikku vorsti. Kohvi tehti ka värskelt:) Samuti oli seal väga hea ise valmistatud müsli pähklite ja puuviljadega ning ei puudunud ka värske apelsini mahl!
Täna oli plaanis jõuda kõige põhjapoolsemasse tippu cap formentorisse aga eks vaatab, kuidas see auto vastu peab neile mägedele. Üritasin teele ka midagi huvitavat vaatamist leida. Panin siis esialgu sihtmärgiks Lluci kloostri.
 Hommik tõotas hea tulla kuna väljas oli päike ja temperatuur näitas 20, kuid linnast välja saades hakkas juba sadama.

Teepeal oli suur viit, et inca factori shopping! Keerasin siis linna sisse, et natukene ringi vaadata, kuna vihma ju niikuinii sajab. Kohale jõudes ootas päris suur pettumus. Kõik outletid olid kinni, kogu linn oli nagu välja surnud. Isegi LIDL oli kinni. Noh suundusin siis edasi.

Lluci kloosti juures oli ainuke parkimisvõimalus tasuline parkimisala, mille eest pidi maksma kas 6 eur päev või talvel sai soodushinnaga 5 eur eest parkimise + saare 6 erinevat kloostrit külastada, ehk siis selline pass mis kehtib kevadeni. Klooster oli suht ok, kiriku osa väga ei huvitanudki ja seal oli sellise aasta aja kohta uskumatult palju turiste, igal täistunnil näidati seal mingit filmi, mis mind ka ei huvitanud. Kui kõik läksid filmi vaatama, läksin mina muuseumisse ja sain vaikselt ja rahulikult seal ringi vaadata.

Hoovis oli sõjaväe laiguline vahtralehtedega ja selliste viljadega puu

Samuti oli imelik tammetõrudega põõsas, mille alla pargitud auto iga natukese aja tagant neid tõrusid tunda sai

Muuseum nagu muuseum ikka aga need suured maalid olid võimsad :)

Järgmine sihtpunkt oli siis pollenca linn, kus ma üritasin süüa leida midagi.
Leidsin siis nendest vähestest, mis lahti oli sellise enamvähem sobiliku. Ilus noor hispaanlanna muidugi inglise keelt sõnagi ei osanud ja nii pidin jälle oma hispaania keele oskusi näitama. Tulemus siis kaks latet ja kaks kitsejuustu salatit. Õnneks tuli üle küsima ja sai lõpuks aru, et UNO ensalate ja UNO latte macciato. Salat oli suht huvitava maitsega aga tundus värske ja latte oli hea. Võtsin veel takeaway muffini ja väikese mahla ja arve 10.10. Nüüd tuli küll sihtkohaks cap formentor panna ja sinnapoole kihutama hakata. Õnneks läks ilm ka juba ilusaks. Mäkke sõites tegi auto küll sellist häält, et talle aitab ja läheme tagurpidi alla tagasi. Aga sinna sõit oli igat seda teelõiku ja kurvi väärt. Kuigi lõpupoole ei julgend kuhugi mujale, kui otse vaadata, kuna ühel pool oli kõrge kaljuserv ja teiselpool oli sügav kuristik, mida piiras ainult puust piire. Kohal oli vaade võimas! Mul oli vaja muidugi igalepoole piirete taha jälle ronida ja sain lõpuks päris merele lähedale. Telefonil mingit levi seal polnud ja mingi õnnetuse korral poleks abi kuskilt oodata, enne kui keegi sama hull sinna kohta ei roni, ehk siis pidi eriti ettevaatlik seal olema.

Tagasi sõites läks päris kiiresti pimedaks ja allamäge tuli selline hull rallisõitja tunne peale, kus kiirus läks natukene liiga suureks, et soovituslik oli 40.

Tänane öö peaks olema veinimõisas. Kohale jõudes ootas taas korralik üllatus, see oli ikka tõsine mõis. Algul muidugi sõitsin natukene valesti ja helistasin kuna see oli maakoht ja mingeid aadresse väga polnud kuskil aga telefonis ei rääkinud sõnagi muud keelt kui hispaania ja nii ma siis üritasin kuidagi taas enda hispaania keele oskust näidata, mida telefonis on üliraske teha, aga leidsin lõpuks õige koha üles. Õnneks lugesin kuskilt tervitamis traditsioonide kohta ja kui majahoidja, vanem daam kallistama hakkas ja musitama, siis teadsin, et see nende komme mõlemale põsele musi anda. Ehmatas muidugi algul ära.
Sisustus on väga muljetavaldav villal, tunne oli nagu türgi seebikas. Sain toa, Kud oli head suured voodid ja vannitoas isegi 2 kraanikaussi ja jälle ilus suur vann! Kõik see läks maksma 35 eur ja seal sees ootab mind veel ka hommikusöök :)

Agroturismo Son Tomaset

Käisin peale toa kättesaamist lähedal bontix linnas. Linnas oli ainult 1 baar, kus enam ei üllatanud, et keegi inglise keelt ei räägi. Võtsin ühe burgeri ja mahla. Burger oli tõsiselt hea korralik lihapihv ja värske tomat,sibul ja paprika vahel. Kokku maksis 6 eur. Aga tõesti oli üli hea värske asi. Kohalikku rahvast oli küll mingi 15 inimest, kes kohe mind uudistama hakkasid, kui sisse astusin aga väga sõbralikud inimesed olid. Eestis sellises külakohas oleks kohe peksa saanud :)

07.12 kolmas päev

Hommik, võrreldes eelmise kohaga oli ideaalne! Täielik vaikus.
Toit oli väga maitsev. Oli mitut sorti eri juustu, müsli, kohv, värske sai.

Tee peale jäi Artà linn, kus oli mäe peal santuari de Sant Salvadori kindlus

Pildil on 5 kassi !

Tahtsin ära näha mallorca populaarseima ranna Cala Agulla.
Kõigepealt käisin hotellide alal, kus tundus, et kogu linn oli täielikult hüljatud. Kohvikud olid kinni, poed samuti, hotellides käis ainult ehitamine.

Meri oli muidugi ilus tormine ja suundusingi edasi ujumis randa, kus peale minu oli veel 3 inimest ja üks neist oli vees laineid püüdmas.

Aga vesi oli tõeliselt helesinine ja rand väga ilus.
Aga kauemaks ei saanud jääda sinna, kuna tahtsin täna koobastesse jõuda ja sinna pääses kindlatel kella aegadel. Mina üritasin sättida kella 14.00
Õnneks sinna oli ilus tee ja nagu enamikel suurematel teedel oli kiiruse piirang 120...aga vaene auto tegi sellist häält, et kahju hakkas.
Tee peal nägin Lidlit ja mõtlesin süüa kiirelt midagi poest võtta, seal oli kaks suurt poodi kõrvuti ja mõlemaid eraldas kõrge aed, et keegi kogematta teise poodi minna ei saaks.

Jõudsin kohale 20 min enne kahte ja minu suureks üllatuseks oli seal rahvast päris palju, kuid mitte ülearu. Pilet maksis sinna 15 eur.

Kuna kella 2ni oli aega siis jalutasin natukene ümbruses ringi ja avastasin, et päike on natukene mõjunud.

Maa all oli vaatepilt jällegi imeline, jõudsime lõpuks kohta kus oli maa all järv ja meid juhatati kaldale istuma. Siis tulid kolm paati, milles ühes istus orkester ja mängis klassikalisi lugusid, heli kostis hästi. Filmida ega pildistada ei lubatud kontserdi ajal.

Pole minu filmitud aga selline nägi välja

Seal lähedal oli üks vana majaka moodi asi mida käisin vaatamas. Samal ajal tuli sinna üks turisti buss, mis oli täis saksa eakaid turiste. Vaatasin neid ja tekkis hea tunne, et ise olen enda aja peremees.

Buss peatus, rahvas aeti välja, bussijuht tegi suitsu ära ja rahvas aeti tagasi bussi ja läinud nad olidki...
Edasi võtsin suuna tagasi lennujaama suunas, kuna viimane hotell oli lennujaama kõrval.
tee peale jäi ka Festival Park outlets, kus oli raske midagi ostmata jätta aga suutsin kiusatusele vastu panna ja väga midagi ei ostnud, kuigi kõigil outlet hindadel oli veel -50% allahindlus.

Hotelli jõudes ootas mind ees pettumus, kuna ma lootsin pigem sellest hotellist head kogemust saada. Tegu oli spa hotelliga kus oli täispansion hinnas ehk siis hommiku, lõuna ja õhtusöök 41e päev kaks päeva siis 82 eur.
Kohale jõudes parkimist polnud, õnneks focus on piisavalt pisikene auto, et see kahe pisikese auto vahele ära suruda.

Hotelli jõudes ootas ees mind ülbe vanamees administratioonis, kes andis mulle toa võtme ja paberilipiku ning ütles, et seal on kogu info kirjas kõige kohta.

Minu tuba oli kolmandal korrusel ja terves hotellis haises väga hullult kloori järgi. Toas ainuke ok asi oli voodi. Terves toas oli ainult üks pistik vannitoas, niiet ma pidin telefoni ja fotokat vannitoas kraanikausis laadima. Olin liiga väsinud, et midagi nõudma hakata...

D-H Hotel Calma

Õhtusöögile minnes avastasin, et ma olen kõigist vähemalt 30 aastat noorem. Söök oli õnneks suht enamvähem aga mitte midagi erilist. Kuid nagu ikka siis õhtusöögi kõrvale käis pudel veini, kuigi minul polnud alko paketti võetud siis lubati 5e pudeli eest hotelli arvele juurde panna. Enamik võtsid pudeli 4 peale või siis 2 peale aga mina jõin üksi terve pudeli ära... Pärast õhtusööki jalutasin linnas natukene ringi, kuigi midagi erilist seal vaadata polnud.

08.12 neljas päev

Hommikul olin enamvähem välja puhanud ja suundusin alla hommikusöögile. Hommikusöögist võiks mainida, et värsked puuviljad ja müsli on igalpool head. Siin sai ise kokku panna kuivatatud banaanist, aprikoosist, rosinast ja erinevad helbed. Mahlaklaasid meenutasid rohkem viinapitsi ja kohv maitses väga rõvedalt.

Täna erilisi plaane polnud ja mõtlesin pealinna uudistama minna.

Käisin peale hommikusööki mere ääres ja nägin kahte SUP surfarit, ning tekkis mõte ka proovida, kuna lainetust pmst polnud. Leidsin siis ühe kohviku BONA ONA, kus renditakse igasugu veespordi tarbeid. Kuna pole varem proovinud siis uurisin noore hispaanlanna käest, kes rääkis sama hästi kui mina inglise keelt, ehk siis mitte kõige paremini aga saime teineteisest hästi aru, kas õppida ka saaks. Samal päeval polnud võimalik ja nii pidin youtubi abiks võtma. Lepingut tehes tabas paanika...rahakotis polnud ID kaarti ja kojuminek on juba homme! Jätsin asja siis katki ja kiirustasin hotelli, kuna eile olin seal enda kaarti näidanud viimati. Õnneks oli seal minu kaart täitsa olemas :)
Võtsin siis laua 10.- ja kalipso 5.- tunniks ja läksin katsetama. Oli päris huvitav kogemus, ainuke asi mis segas oli vette kukkumise hirm, kuna vesi oli päris sügav ja päris külm.

Imelikke palle oli rand täis

Siis tuli kätte juba lõunasöögi aeg, toit oli jälle selline tavaline.

Proovisin siis minna pealinna  Palmasse aga tänavad olid nii kitsad ja autosid oli väga täis pargitud, niiet ma loobusin...eks järgmiseks korraks peab ka midagi jääma ja sinna peab ilma autota minema. Läksin siis suurde FAN kaubanduskeskusesse uudistama. Olin seal mingi 2 tundi... Hotelli juurde sain jälle kitsale tänavale kahe pisike auto vahele enda auto surutud. Auto bensiinipaak hakkas punasele liikuma ja näitas, et saab sõita 50 km. Õnneks auto tagastus on hotellist 3km kaugusel.
Õhtusöögil võtsin seekord pudeli punast veini, kui eelneval õhtul olin valge pudeli ära joonud. 5 eurot lubati jälle minu toa arvele lisada.

Hommikul ärkasin päris vara ja chek outi tehes selgus, et nemad küll mingitest veinidest midagi ei tea, ei hakanud rohkem peale ka käima :)

Loodan, et minu esimene blogiüritus kannatas lugemist ja vaatamist!

Pildid tehtud gopro3+ ja iphone 6s.

Nüüd olen reisilt tagasi ja uskumatu, kui häid emotsioone pisikene nädalane tripp võib tuua :)

Kogu tripp läks maksma umbes 450 eur(lennupiletid, majutus, auto+küte, söök) + outleti shoping natukene juurde.
Kahekesi oleks selle reisi hind läinud max 100 eur kallimaks ehk siis inimese kohta 275 eur.

Mul polnud enne seda reisi mingit reisikava, olid ainult lennupiletid ja suvaliselt hotellid võetud, natukene olin trip.ee lehelt uurinud aga seal oli kogu info suve kohta. Reisikava valmis siis igal hommikul  hommikust süües.

Talvine aeg sobib mallorcale minemiseks ideaalselt inimesele, kes ei otsi taga randu, kus päev aega vedeleda või poodides ringi kolada, ega ka baarides istuda ja õlut juua. Ideaalne aeg ringi seiklemiseks. Inimesi on vähe, hinnad odavad, järjekorrad puuduvad.